mirras

Alla inlägg under maj 2012

Av Mira - 27 maj 2012 15:07

Hejsan!

Förlåt för att jag inte har bloggat på flera dagar men har inte hunnit eller kännt för det (a) Har ju varit så fint väder och då vill man ju inte vara inne! Eller i alla fall inte jag...=P Men nu i helgen har jag varit på kanothajk! =D Det var jätte kul!! Vi paddlade 2,4 mil!! Men är i alla fall skittrött så bloggutmaning kommer imon eller senare idag! =D

Ha det bra hejdå! =D

Av Mira - 15 maj 2012 18:16



Hejsan!

Då var det dags för bloggutmaning nr 2 som handlar om när och varför jag började spela trumpet!


När jag var liten var det typ min stora dröm att få spela trumpet, jag trodde aldrig att det drömmen skulle bli sann, men det blev den =D När jag började i 2:an tror jag så var det några i klassen som började spela trumpet och efter som jag alltid hade velat det så anmälde jag mig efter några månader och ett halv år senare började jag spela! =D Sen dess har jag spelar en gång i veckan i skolan men nu har jag även börjat spela i en orkester fast det gjorde jag för nästan 2 år sen ;D När jag fyllde 12 år fick jag även till slut en egen trumpet! =D Ja det var nog allt jag kan komma på om det!


Hejdå! =) 

Av Mira - 14 maj 2012 16:07

 


Hejsan!

Då var det dags för min första bloggutmaning så det är väl bara att börja!

Mitt fullständiga namn är Mira Alexandra ......! Hehe....Jag bor halvt på landet kan man säga. Ett litet samhälle som ligger typ på landet ;D Jag har fyra och en halv katt och en hund! Den halva katten har flyttat till en annan familj ett kvarter bort! xP Jag är 159,3 cm lång, prick! Jag är lite flyg rädd och ska flyga om två dagar :S Från jag var nyfödd tills jag fyllde ett bodde vi i nässjö! Sen flyttade vi hit. Jag går i världens bästa 6:a med härliga människor (råkade skriva ärliga människor i något inlägg men menade härliga) och börjar snart i 7:an!! Jag fyller år det 13:e december. Jag har två halv bröder som heter Joseph och Sami! Fast dom är som mina riktiga bröder

=D

Ja, det var väl allt jag kunde komma på! Det är väl bara bilden kvar som kommer här! =D Ses!


 

Av Mira - 12 maj 2012 19:43

Hej igen!

Här kommer 30 dagars listan!


Dag 1: Ny tagen bild på mig och fakta som ni inte vet om mig.

Dag 2: När och varför jag spelar trumpet.

Dag 3: När och varför jag började dansa.

Dag 4: Min nuvarande favorit låt.

Dag 5: Tanken bakom bloggens namn.

Dag 6: När och varför jag började rida.

Dag 7: Den sämsta låten jag vet.

Dag 8: Varför jag började blogga.

Dag 9: Vad jag vill jobba som.

Dag 10: När och varför jag började spela gitarr.

Dag 11: Något som ingen vet om mig.

Dag 12: 15 sanningar om mig.

Dag 13: Dagens outfit.

Dag 14: Vad jag har lärt mig idag.

Dag 15: Hur det kom sig att jag fick mina smeknamn.

Dag 16: Favort mat.

Dag 17: Vad jag skulle göra om jag fick 3 önskningar.

Dag 18: Min önskelista.

Dag 19: En bild på mig på morgonen.

Dag 20: Min dag.

Dag 21: Min hat låt.

Dag 22: Min bästa vän.

Dag 23: Up & down

Dag 24: En bild på mitt rum.

Dag 25: Något jag längtar efter.

Dag 26: Frågestund, fråga vad ni vill, svarar ärligt!

Dag 27: En låt som får mig att skratta.

Dag 28: En låt som jag hade kunnat gråta till.

Dag 29: En resa jag vill göra om igen.

Dag 30!: En video om ngt obestämmt!

Av Mira - 12 maj 2012 19:24

Hej!

Idag har jag varit på tävlingsdag med scouterna hela dagen! =D Det var jättekul =D Hamnade i en jätte bra patrull med ärliga människor =))))) Vi hade skitkul när vi gick mellan kontrollerna! Vi flummade jätte mkt! =D

I alla fall så har jag tänkt att börja med bloggutmaning! =)  Så i ett antal dagar, jag tror ungefär 40 så kommer ni få lära känna mig mer och bättre! =P Och jag lovar, jag kommer tala sanning varje dag! Så jag ska börja fixa så snart kommer ni få min första "bloggutmaning". =DD

Hej så länge! =))


Av Mira - 11 maj 2012 15:35

Hejsan!

Ska göra min blogg lite roligare! Tycker den är lite tråkig hehe...Det blev lite svårt att se texten nu va? Byter färg.... Bättre? I alla fall ska den få lite mer färg =) Så gör ett tråk inlägg nu ;D Men det kommer roligare saker gott folk! Eh jag vet ej vf ja skrev så men det spelar ju inte någon roll heh... I alla fall, här får ni en bild på mig =D Vi ses i nästa inlägg och då är bloggen är anorlunda! (Förhoppningsvis =D)

Hejdå! =)


 










Av Mira - 10 maj 2012 19:24

 OBS! Stavfel kan finnas i denna text! Varnar för ordpoliser!!!!! OBS!






Hello =) 

Har fått error hmm jag vet inte, typ 100 GÅNGER idag!! E sååå trött på min dator idag!! Och ändå sitter jag här nu igen! Förlåt om jag råkar skirva fel bokstav i början av vissa meningar men en sak kommer upp när jag skriver som är som en ordbok som kommer upp mitt på skärmen som inte försinner :/ I alla fall så hade vi nationellt prov som jag va med på p sen åkte jag hem. Men m+r bättre nu så kan npg komma te ksolan imon =) Men ska typ hjälpa mamma att baka snaert =) Men nu ska jag hitta på ngt annat =) 

Hejdå!!!!! Önskar er en error fri kväll! ;DDDD

Av Mira - 10 maj 2012 09:21

Hej!

Är sjuk igen. På grund av en himla spruta som ja tog igår...Ville ju till skolan för skulle ha egen gympa lektion =) Men missar det så får ta det nästa vecka =( Men jag måste strax till skolan  i alla fall för har nationellt prov så min lärare sa att jag skulle komma och göra det och sen får jag gå hem igen...Aja har ont i huvudet så klarar inte att sitta mer vid datorn nu men ska väl ta mig upp ur soffan och klä på mig och gå och göra det där nationella provet...Men ses i nästa inlägg eller något =) 

Hejdå! Wish me good luck! xD

Presentation

Hejsan! Jag är en 99:a som heter Mira! Hästar, musik ,katter/hundar, dans och familj är mitt liv! Här kommer ja skriva om lite allt möjligt men mest min vardag! Hoppas ni kommer stanna här ;) Hejdå! =)

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Muspekare


Skapa flashcards